»

Blog Walking Lists

Follower n Mollower

21 October 2010

Lagi-Lagi Wanita Jadi Mangsa



Setiap kali baca paper je, mesti ada kes-kes jenayah yang menjadikan wanita sebagai mangsa. Dari kes bunuh, di rogol, di ragut, di raba dan macam-macam lagi. Hidup wanita dirasakan tidak lagi bebas dan selamat macam dulu-dulu. Sekarang ni, kebanyakan kita dah takut untuk berjalan-jalan seorang diri. Rasa hati nak je belajar seni mempertahankan diri biar jadi perkasa tapi banyak faktor yang menghalang..sigh

Semalam seorang gadis telah dirompak, dirogol dan digomol oleh nafsu buas 2 penjenayah lelaki lewat 20an kat KL. Bukan setakat merompak saje malah dirogol dan digomol lagi. Nasib baik tak di bunuh macam Datuk Susilowati.

Gerrram sungguh…kalau ko dah rompak harta benda dia, ko cabut je lah. Yang tu kira ok lagi.. ni tak, nak rogol lagi..naper tak cari je minah-minah rempit atau pelacur murah yang melambak2 tepi jalan tuuuu.. Apa nak jadi hidup skang ni..

Kadang-kadang sebagai seorang wanita/perempuan/gadis etc, kita rasa cam tak selamat di mana-mana saje. Nak bergaya dengan hand beg bling2 nak bagi nampak vogue takut plak dengan geng peragut yang boleh bawa maut..Nak bawak kereta long distance sorang-sorang pun takut any possibilities.. Even dekat rumah sendiri pun boleh dipecah masuk..

p/s: dulu suker buat apa-apa sorang-sorang nak privasi konon but now lagi ramai lagi lapang dada..(except for certain things lorrr)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails