»

Blog Walking Lists

Follower n Mollower

28 December 2010

Tips Awet Muda 2011

Seperti kebiasaannya setiap orang akan mula merangka, menulis dan memikirkan apakah azam-azam tahun baru untuk 2011. Atau ada jugak yang masih lagi carry forward azam-azam tahun lepas atau beberapa tahun lepas yang masih belum tertunaikan.

Walau apa pun bagi kebanyakan pompuan, mesti ada dalam senarai samada untuk diet supaya body Nampak sedikit kurus, ramping n cantik di pandang. Maknanya nak sentiasa kelihatan n tampil awet muda gitew. Biar sekali sekala dedahkan umuq, semua owing ternganga gitew kan..

So untuk panduan kita bersama, well of coz laki-laki also can tompang skaki, nyah, deq non welcome on board toooo, 1Malaysia gitew..

1)Gunakan pelembab
Untuk menjaga kulit supaya tetap segar dan lembab, gunakan pelembab kulit di wajah dan tubuh. Pilih pelembab yang seswai untuk Anda, dan oleskan dua kali sehari secara rutin, pagi dan petang selepas mandi.

2) Membersihkan gigi
Seiring peredaran masa, warna gigi juga boleh menjadi kuning akibat amalan meminum kopi, the, cappuccino, mocha dll. Keadaan ini akan membuatkan kita nampak lebih tua. Carilah ubat pembersih gigi yang berlambak kat pasaran atau paling tidak selalulah gosok gigi bagi memastikan mulut sentiasa bersih n segar.menghilangkan noda pada gigi.

3)Biasakan tersenyum
Hah tu yang gigi nak sentiasa bersih supaya kita boleh sentiasa mengukir senyuman. Selain senyum itu sedekah, senyum juga boleh menjadikan kita awet muda. Setuju?

4)Tidur yang cukup
Kurang tidur boleh menyebabkan mata menjadi bengkak, kulit pucat dan kusam dan kulit wajah kelihatan mengendur. Untuk itu pastikan tidur yang cukup 7-8 jam setiap malam agar penampilan kita nampak lebih segar on the next monink. So increase our self confidence to do anything..

5) Gunakan kosmetik yang betul
Kulit kering boleh memperlihatkan usia lebih tua. Jangan menggunakan kosmetik jenis serbuk jika kulit Anda termasuk jenis kulit kering. Kerana, serbuk tabur cenderung membuat garis-garis halus dan kerutan terlihat lebih nyata. Lebih baik, gunakan produk cream, agar uratan halus terlindung.

6) Selalu guna sunblock
Memandangkan keadaan cuaca yang panas dan tidak menentu lebih baik kita menggunakan sun screen/block. Atau nak paling senang pakai je bb cream yang dah memang lenkap kan..

7) Hindari maskara yang terlalu tebal
Tekap Mascara dengan tisu sebelum menekapkannya ke bulu mata agar tampak lebih alami. Dan, gunakan pelentik bulu mata sebelum menggunakan maskara.

8) Bibir yang lembab
Gunakan lipstik yang memiliki pelembab, hindari lipstik matte, kerana boleh membuat bibir menjadi kering, dan menimbulkan garis di bibir. Jika Anda tidak ingin mengenakan lipstik berwarna, cuba lip balm atau lip gloss.

9) Perbanyakkan minum air putih
Minum 6-8 gelas sehari adalah jumlah yang disarankan, dan akan menjaga kulit terhindar dari dehidrasi. My weakness is here..mat bout u guyzz

10. Berdiri Tegak
Berdirilah tegak dan percaya diri. Tidak hanya akan membuat kita nampak lima tahun lebih muda, bahkan akan membuat kita terlihat lebih langsing gitew..

Tidakkah kita teringin kelihatan cantik, cergas n awet muda cam dorang ni....me toooo

At least, its better do something than nothing...ada nasik tambah, sila2 jangan malu segan



Adiossss
Related Posts with Thumbnails